kabel en glasvezel aanleg zorgen voor groei breedbandmarkt

By 31 augustus 2016Geen categorie

De Nederlandse markt voor breedband internet groeide met ongeveer 50.000 aansluitingen naar 7,25 miljoen gedurende het tweede kwartaal 2016. Dit blijkt ui het dutchbroadband 2016 Q2 rapport wat recentelijk is gepubliceerd over de breedbandmarkt in Nederland.

Blijkt dat glasvezelaanleg deze groei veroorzaakt samen met kabelbreedband.

Glasvezel en de kabel zijn het meest populair bij de Nederlandse consument.

De totale omzet van beide dragers kwam uit op 468 miljoen euro in het tweede kwartaal. Voor de periode 2016-2020 wordt verwacht dat de omzet met een gemiddelde jaargroei van 1,4 procent deze trend doorzet.

Ziggo de grootste kabelaanbieder van Nederland, kwam uit op een groei met dubbele cijfers in Q2 en eindigde de maand juni met 3,2 miljoen breedbandabonnees. Ziggo’s marktaandeel daalde echter naar 43,1 procent aan het einde van juni 2016. KPN de nummer twee op de breedbandmarkt, groeide met 15.500 nieuwe aansluitingen, maar verloor 0,1 procent marktaandeel.

Leave a Reply